Les dades seran conservades mentre hi hagi una relació comercial, contractual o professional amb l’interessat i posteriorment durant els anys necessaris per complir les obligacions legals corresponents en cada cas. Sense perjudici de l’anterior, es conservaran mentre siguin necessaris per al tractament i l’interessat/interessada no sol·licite la supressió.
Pel que fa a les dades de caràcter laboral o relacionades amb la seguretat social, documentació o els registres o suports informàtics en què s’hagin transmès les dades corresponents que acreditin el compliment de les obligacions en matèria d’afiliació, altes, baixes o variacions que, si escau, es produiran en relació amb aquestes matèries, així com els documents de cotització i els rebuts justificatius del pagament de salaris i del pagament delegat de prestacions, segons l’article 21 del Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 dagost, pel qual saprova el text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions en lOrdre Social, la seva conservació serà de 4 anys.
Pel que fa a Documentació comptable i fiscal, a efectes fiscals, els llibres de comptabilitat i altres llibres registres obligatoris segons la normativa tributària que sigui procedent (IRPF, IVA, IS, etc.) , així com els suports documentals que justifiquin les anotacions registrades a els llibres (inclosos els programes i arxius informàtics i qualsevol altre justificant que tingui transcendència fiscal) s’han de conservar, almenys, durant el període en què l’Administració té dret a comprovar i investigar i en conseqüència, a liquidar deute tributari, segons els articles del 66 al 70 de la Llei General Tributària, serà de 4 anys.
Pel que fa a Documentació comptable i fiscal, a efectes mercantils, llibres, correspondència, documentació i justificants concernents al seu negoci, degudament ordenats a partir de l’últim assentament realitzat als llibres, llevat del que s’estableixi per disposicions generals o especials, aquesta obligació mercantil s’estén tant als llibres obligatoris (ingressos, despeses, béns d’inversió i provisions) , a més de la documentació i justificants en què es suportin les anotacions registrades als llibres (factures emeses i rebudes, tiquets, factures rectificatives, documents bancaris, etc.) , segons l’article 30 del Codi de comerç, serà de 6 anys.
Les dades relatives als controls horaris dels treballadors es conservaran, segons estableix el Reial decret llei 8/2019, de 8 de març, de mesures urgents de protecció social de lluita contra la precarietat laboral a la jornada de treball, durant 4 anys .
Per a més informació sobre la conservació de les dades en el desenvolupament de la nostra Activitat, podeu consultar el nostre Registre d’Activitats, apartat “Termini de supressió”.